Garnforbrug

torsdag den 30. september 2010

Plantefarvening af garn.

I et lille stykke tid har jeg gået med lysten til at prøve at plantefarve garn. Vi er flere der har talt om det på Rokken.dk, men da dagen skulle vælges, blev det desværre den dag jeg kom hjem fra London.

Så i tirsdags kørte jeg op til Spillopperne på Gladgaard i Lynge og fandt en billig gryde og en si for 50 kr.

Igår aftes begyndte jeg så at bejse et fed nyindkøbt 100 % økologisk uld.




Stor var spændingen for om det ville lykkes. Efter bejsen, smed jeg alt det gyldenris som jeg høstede i mine forældres have i lørdags i gryden og lod det koge i lidt over en time.



Da jeg havde pillet alt gyldenrisen op af gryden, overvejede jeg kraftigt om jeg skulle fortsætte, for det lugtede fælt. Men jeg blev enig med mig selv om at jeg ikke skulle have brugt 2 timer forgæves.



Så i med garnet og vente yderligere en time. Jeg turde ikke at tage det op efter ca. 1 time, så jeg lod det ligge i gryden natten over.



Billederne er desværre meget misvisende, jeg håber at kunne lægge bedre billeder ind senere. Nu vil jeg hænge det til tørre i cykelkælderen og kører på arbejde.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar